De voordelen van klantcases op je website zijn groot. Maar wat is dat eigenlijk, zo’n klantcase? En hoe kom je er aan? In dit blog vertellen we er meer over.
Eerst maar die voordelen:
- Uitgebreide review op je website
- Laten zien wie je bent en wat je kan
- Tevreden klanten aan het woord
- Erkenning van de klant
- Hoger scoren in Google
- Nieuwe klanten trekken
- Klantcases delen op social media voor nog meer zichtbaarheid
Wat is een klantcase
Eigenlijk is een klantcase een uitgebreide review. Je hebt een klant, of klant gehad, en in de klantcase staat hoe die opdracht is verlopen. Klantcases zijn vooral interessant voor bedrijven die diensten aanbieden maar voor producten kan het ook.
Hoe kom je eraan
Je kunt een klantcase op verschillende manieren krijgen:
- Zelf schrijven
- De klant laten schrijven
- Laten schrijven door een tekstschrijver
Je kunt ervoor kiezen zelf een klantcase te schrijven. De lezer krijgt dan wel een eenzijdig beeld en het is ook niet slim om jezelf de hemel in te prijzen. Dat kan je beter aan je klant overlaten. Klanten zitten er meestal niet op te wachten een uitgebreid verhaal over jou te schrijven dus de derde optie is de meest gekozen mogelijkheid.
Hoe schrijft een tekstschrijver een klantcase
Je huurt iemand in, maar die is geen partij in jouw opdracht geweest. Hoe kan die tekstschrijver dan een goede klantcase schrijven? Er zijn een aantal mogelijkheden (die wij allemaal voor je kunnen verzorgen!):
- De klant vult een formulier in
- De tekstschrijver interviewt de klant
- De tekstschrijver interviewt jou + de klant
Een niet onbelangrijk voordeel van een goede tekstschrijver is dat deze SEO kan implementeren en een tekst kan maken die past bij jouw tone of voice. Dit zorgt voor eenheid op je website.
Wat staat er in
In de klantcase komt te staan om wat voor soort opdracht het ging en hoe deze is verlopen. Ook leuk: je kunt er toepasselijke afbeeldingen bij plaatsen. Is er een probleem opgelost? Hoe heb jij daaraan bijgedragen? Handig is ook dat je linkjes, quotes of een video bij de klantcase kunt plaatsen. Natuurlijk is het ook belangrijk de klant zelf een podium te geven. Deze is dan eerder bereid mee te werken aan de klantcase want hij kan daarmee ook zichzelf laten zien. Een win-win situatie dus.
Klantcase van minder tevreden klant
Het kan heel sterk zijn ook een of meer klantcases te plaatsen van minder tevreden klanten. Dat klinkt misschien gek, maar het vergroot je betrouwbaarheid. Hoeveel vertrouwen heb jij in een bedrijf met alleen 5-sterren reviews?
Het is beter ook de minder goede kanten te laten zien, en vooral: hoe heb je het probleem opgelost. Heb je korting gegeven? Het probleem alsnog naar volle tevredenheid opgelost?
Laat gewoon zien wie je bent en hoe je omgaat met problemen. Niemand, en ook geen enkel bedrijf is namelijk zonder.
Wat kost het
Als je bij de Schrijverije klantcases laat schrijven dan kan je kiezen uit verschillende vormen.
Een tekst van zo’n 500 woorden aan de hand van een ingevuld vragenformulier en misschien een kort telefoongesprek kost omstreeks €100. Wil je meer en langere interviews, een langer verhaal, misschien een bezoek op locatie? Dan kost het meer. Neem gewoon eens contact op per telefoon of e-mail, of vul het offerteformulier in.