Klantcase (laten) schrijven

Je onderscheiden van andere bedrijven wordt steeds lastiger, vooral met de komst van AI, Artificial Intelligence. Voor iedereen is het nu binnen handbereik: interessante teksten op je website. En het kost je niets. Nadeel: iedereen heeft ze. Met klantcases op je website kan je nét die extra stap zetten waardoor je opvalt en wordt gezien. En je kunt ze delen op socials zoals LinkedIn en Facebook.

Wat is dat, een klantcase

In een klantcase staat hoe jij in een specifiek geval jouw dienst hebt uitgevoerd. Het liefst laat je de klant zelf aan het woord en dan wordt zo’n klantcase nóg interessanter. Het wordt dan een uitgebreide review. En daar kan je nieuwe klanten mee scoren want nieuwe klanten willen graag weten wat je doet en vooral of je het goed doet. Een klantcase is de perfecte manier om jezelf in de spotlights te zetten en te laten zien dat je een goede keus, een betere keus bent.

Voorbeelden klantcase:

  • Jij hebt een aanbouw aan de woning gerealiseerd voor een particulier. In de klantcase vertel je hoe je aan de opdracht bent gekomen, welke materialen je hebt gebruikt en welke werkzaamheden je precies hebt uitgevoerd. Komt de klant ook aan het woord, dan kan deze vertellen hoe (goed) je het hebt gedaan, of er tussentijdse problemen zijn opgelost, of je weer netjes hebt opgeruimd etc.
  • Je hebt als mediator bemiddeld bij een conflict. In de klantcase vertel je hoe dat is verlopen en komen ook de twee kemphanen aan het woord. Super interessant om te lezen voor toekomstige cliënten!
  • Voor jouw maatjesproject ben je op zoek naar nieuwe maatjes én nieuwe cliënten. In de klantcase vertel je hoe je vraag en aanbod bij elkaar brengt, hoe leuk het is om maatje te zijn en hoeveel een maatje voor de client kan betekenen.

Hoe kom je aan een klantcase

De meeste mensen vinden het lastig een verhaal te schrijven en voor het maken van een klantcase heb je niks aan AI. De Schrijverije maakt graag jouw klantcases! Hoe? Dat doen we zo:

  • We verdiepen ons in jouw bedrijf/product/dienst
  • We interviewen jou of een medewerker van je bedrijf over de klus
  • We interviewen je klant over de klus
  • We maken een artikel dat je op je website kunt plaatsen

Jij deelt je klantcase op socials om nog meer in de spotlights te staan. En wat het kost? Dat hangt natuurlijk af van allerlei dingen: één of twee interviews? Hoelang wordt de tekst van de case? Neem gewoon eens contact met ons op, we bespreken het maken van klantcases graag vrijblijvend met je.
Je kunt ook een voorbeeld bekijken van een klantcase die wij hebben geschreven.

Andere manieren om in de spotlights te staan

Je onderscheiden van anderen kan niet alleen met klantcases, er zijn nog andere, ook heel leuke manieren. Heb je ergens veel kennis van? Dan kunnen we je interviewen en die kennis voor je op papier zetten. Ook super leuk om te delen op socials in de vorm van blogs.
We kunnen ook een kennisbank voor je maken, of handleidingen hoe je een stopcontact vervangt of een lamp ophangt. Ook leuk: een wekelijks blog over aan jouw branche gerelateerde onderwerpen.
Kortom, mogelijkheden genoeg om je, ondanks ChatGPT tóch te onderscheiden!

Reacties zijn gesloten.